ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
A weboldal működésével, megrendelési-jelentkezési folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (http://palanita.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://palanita.hu/aszf/ és letölthető, kinyomtatható az alábbi továbbá bármikor linkről: http://palanita.hu/wpcontent/uploads/aszf
SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
• A szolgáltató neve: Rajkainé Pál Anita ev
• A szolgáltató székhelye: 1151. Budapest, Énekes u. 27
• A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus címe: hello@palanita.hu
• Adószáma
• Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
• Telefonszáma: 70/2920920
• Adatvédelmi nyilvántartási száma:
• A szerződés nyelve: magyar
• A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Cégnév: Nethely Kft.
Székhely: 1115 Budapest, Halmi utca 29.
Fióktelep: 6724 Szeged, Teréz utca 34.
Adatkezelési tájékoztató: https://www.nethely.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek
A szolgáltató cégbírósági bejegyzési száma: Cg. 01-09-961790
A szolgáltató adószáma: 23358005-2-43
A szolgáltató elérhetősége: +36-1-800-1500 munkanapokon 8:30 – 17:00
ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2025.06.13. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. JELENTKEZÉS
3.1. Felhasználó a weboldalon történő jelentkezésével kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2. Felhasználó a jelentkezés során köteles a saját, valós adatait megadni. A jelentkezés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. MEGVÁSÁROLHATÓ SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
4.1. A tanácsadásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, fizetendő, bruttó árak.
4.2. A weboldalon Szolgáltató részletesen feltünteti a tanácsadás nevét, leírását.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a tanácsadás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ftos vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást hibás áron nyújtani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a tanácsadás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5. RENDELÉS MENETE
5.1. Felhasználó megadja a személyes adatait, majd a „Jelentkezem!” gombra kattint.
5.1.1. Fizetési mód: A jelentkezési űrlap kitöltése után, Felhasználó egy automatikus vagy Szolg
áltató által küldött díjbekérő e-mailt kap, melyet átutalással tud kiegyenlíteni, 8 napos fizetési határidővel.
5.2. Amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság lép fel a tanácsadásoknál vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a felhasználót az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a jelentkezést, vagy elállhat a szerződéstől.
5.3. A fizetendő végösszeg a visszaigazoló levél (díjbekérő) alapján minden költséget tartalmaz.
5.4. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a jelentkezési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
5.5. Felhasználó e-mail-ben a jelentkezés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó jelentkezésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A jelentkezésmegrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás tartalmazza a díjbekérőt, az szerződést keletkeztet.
6. A JELENTKEZÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS palanita.hu ÁSZF
6.1. A jelentkezések feldolgozása ügyfélszolgálati időben történik. A mindenkori ügyfélszolgálati idő a honlapon a „Kapcsolat” menüpont alatt olvasható. A jelentkezés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
6.2. A jelentkezés véglegesítése a tanácsadási díj befizetésével történik.
6.3.Amennyiben a befizetett tanácsadáson indokolt esetben (pl. vis maior) mégsem tud részt venni a Felhasználó, a befizetett összeget átruházhatja másra, VAGY a következő 30 napban egy ugyanolyan tanácsadáson részt vehet. A részvétel kizárólag az adott tanácsadásra ruházható át, az átruházás a Felhasználó feladata és felelőssége. A befizetett összeg ezt követően tovább nem görgethető, és nem használható fel más tanácsadásra.
6.4. A tanácsadás kezdete előtt 24 órán belül jelzett lemondás esetén az összeg átruházható, de nem görgethető, és nem visszatérítendő. Ez alól kivételt képezhet a vis maior esete, ez adott esetben a Szolgáltató egyéni elbírálásának tárgya.
6.5. A szervező indokolt esetben az időpont változtatás jogát fenntartja.
6.6. A t tanácsadás díjának részben vagy egészben való visszatérítése nem lehetséges.
7. ELÁLLÁS/FELMONDÁS JOGA
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében fogyasztónak nincs felmondási joga (…) nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki (tanfolyamok, képzések).
8. VEGYES RENDELKEZÉSEK
8.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
8.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 8.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. A palanita.hu ÁSZF hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
8.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
9. PANASZKEZELÉS RENDJE
9.1. Célom, hogy valamennyi szolgáltatást megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsem. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, email címen, vagy levél útján is közölheti.
9.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
9.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
9.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
9.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Budapesti Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
9.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez forduln.
9.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
10. SZERZŐI JOGOK
10.1. Miután a palanita.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a palanita.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
10.2. A palanita.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
10.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domainneveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
10.4. Tilos a palanita.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a palanita.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
10.5. A palanita.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
10.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
11. ADATVÉDELEM A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://palanita.hu/wpcontent/uploads/adatkezelesi
Budapest, 2025. 06. 13.
